Airbus opracowuje pakiet nowych rozwiązań aranżacji kabiny, w tym nową opcję schodów przednich, dla nabywców samolotu A380
środa, 05 kwietnia 2017 15:32

Airbus opracowuje szeroką gamę nowych rozwiązań aranżacji kabiny dla nabywców swojego flagowego samolotu pasażerskiego A380. Najnowszym jest opcja nowych schodów przednich (New Forward Stairs, NFS), która została pokazana na wystawie Aircraft Interiors Expo (AIX) w Hamburgu. Nowe rozwiązania sprawiają, że bardzo efektywny i komfortowy samolot staje się jeszcze lepszy: ogólna optymalizacja kabiny pozwala zwolnić miejsce na około 80 dodatkowych foteli*. Zapewni to liniom lotniczym dodatkowe przychody.

 

Uwzględniając najnowszą opcję NFS, pakiet nowych rozwiązań kabinowych A380 obecnie składa się z następujących elementów:

 

  • Nowe schody przednie (New Forward Stairs, NFS) – 20 dodatkowych pasażerów (klasa biznesowa, ekonomiczna o podwyższonym standardzie i ekonomiczna)

NFS polega na przesunięciu schodów przednich od drzwi nr 1 do drzwi nr 2 i połączeniu wejścia na górny pokład (schody w górę) z przyległym zejściem do pomieszczeń dla załogi na dolnym pokładzie (schody w dół). NFS zwolni miejsca na 20 dodatkowych foteli.

 

A380 New Forward Staircase proposal

 

  • Połączony przedział dla załogi (Combined Crew-Rest Compartment, CCRC) – 3 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna o podwyższonym standardzie)

Jeśli chodzi o CCRC, istniejący przedział dla załogi (za kokpitem w obszarze półpiętra przy drzwiach nr 1) można przenieść w dół i połączyć z pomieszczeniem dla załogi na dolnym pokładzie. Ta innowacja zwalnia miejsca na trzech dodatkowych pasażerów klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy) w przedniej części głównego pokładu.

 

  • Jedenaście foteli w rzędzie w układzie 3-5-3 w klasie ekonomicznej na głównym pokładzie – 23 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna)

Dzięki innowacyjnej koncepcji opracowanej przez firmę Airbus we współpracy z dostawcami foteli udało się zachować 18-calową szerokość foteli, a jednocześnie zaoferować liniom lotniczym rzędy z jedenastoma fotelami w układzie 3-5-3 w klasie ekonomicznej. Pozwala to wstawić 23 dodatkowe fotele, a przez to znacznie zwiększyć rentowność samolotu.

 

  • Nowy moduł schodów przy kuchni rufowej (Aft-Galley Stair Module, AGSM) – 14 dodatkowych pasażerów + dwa wózki bufetowe

AGSM polega na zmianie konstrukcji tylnych schodów ze spiralnej na prostą. Na pokładzie głównym zwalnia to cenne miejsce na moduły kuchenne. Ogółem opcja AGSM zapewnia miejsce na 14 dodatkowych foteli i dwa dodatkowe wózki bufetowe.

 

  • Usunięcie przestrzeni ładunkowej w ścianie bocznej na górnym pokładzie – 10 dodatkowych pasażerów (klasa biznesowa)

Opcja usunięcia przestrzeni ładunkowych w ścianach bocznych na górnym pokładzie zwiększa szerokość kabiny na wysokości oparcia na nogi, zwalniając miejsce na nawet 10 dodatkowych foteli / łóżek w klasie biznesowej, jeśli zostanie użyty układ „w jodełkę".

 

  • Dziewięć foteli w rzędzie w klasie ekonomicznej o podwyższonym standardzie na głównym pokładzie – 11 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna o podwyższonym standardzie)

Obszerny przekrój głównego pokładu A380 – znacznie szerszy, niż w jakimkolwiek innym komercyjnym samolocie pasażerskim – umożliwia producentom foteli zoptymalizowanie konstrukcji fotela dla klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy, PE) w celu stworzenia najbardziej efektywnego i komfortowego układu PE. Układ ten zapewnia miejsce na 11 dodatkowych foteli w układzie z dziewięcioma fotelami w rzędzie.

Informacje dodatkowe

 

AIS DayNight concept Day-Rest zone open


Eksploatowane dziś samoloty A380 mogą przewozić średnio 497 pasażerów, a ich obłożenie jest konsekwentnie wyższe od branżowej średniej. W przypadku wykorzystania wszystkich opisanych tu rozwiązań kabinowych liczbę miejsc można zwiększyć z 497 do 575 w czterech klasach, co zapewniłoby znacznie wyższe przychody liniom lotniczym.

 

Źródło: Airbus

 

 

 

 

 



Add this to your website